Agencja PR Solutions zrealizowała projekt w obszarze relacji z mediami dla firmy SpotaWheel, która zajmuje się handlem używanymi samochodami w internecie.

Głównymi celami projektu było nagłośnienie faktu wejścia firmy na polski rynek, pokazanie sposobu działania platformy, a także korzyści związanych z zakupem używanego samochodu za jej pośrednictwem.

SpotaWheel działa na rynku od 2016 roku, ale już zdołała kompletnie wywrócić rynek dilerów samochodowych w Grecji, gdzie w krótkim czasie zdobyła wiodącą pozycję, posiadając wyłącznie niewielką sieć fizycznych punktów sprzedaży. Innowacyjność modelu działania SpotaWheel.pl zakłada bowiem, że większość działań sprzedażowych odbywa się online oraz bezpośrednio u klienta.

Osoby chcące sprzedać swoje auto mogą zamówić na stronie firmy jego inspekcję przez współpracujących ze SpotaWheel.pl niezależnych mechaników. Na stronie internetowej firmy klient może przejrzeć oferowane samochody, a także zamówić jazdę próbną w dowolnym miejscu w Polsce. SpotaWheel gwarantuje pełną obsługę transakcji, dając do pięciu lat gwarancji na sprzedawane przez siebie używane samochody.

SpotaWheel finansuje ekspansję w Polsce dzięki pozyskaniu 5 mln euro od funduszy inwestycyjnych VentureFriends i Velocity Partners, a także od prywatnych inwestorów. Od początku swojego istnienia startup łącznie pozyskał 8 mln euro od zewnętrznych inwestorów.

Do tej pory SpotaWheel obsłużył ponad 70 tys. klientów. Firma zatrudnia 105 osób w Wielkiej Brytanii, Grecji i Polsce, posiadając w ofercie flotę 500 dokładnie sprawdzonych pojazdów.

Wybrane publikacje – będące efektem zrealizowanego przez nas projektu – można zobaczyć klikając na ten link.